خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » احتمال جریمه آمازون به دلیل فروش کالا به ایرانیان

احتمال جریمه آمازون به دلیل فروش کالا به ایرانیان

دولت آمریکا در حال تحقیق از شرکت آمازون به اتهام فروش اقلامی به برخی ایرانیان است که در فهرست تحریم های کاخ سفید قرار دارند.
سیلیکون بیت گزارش کرد که شرکت آمازون به فروش برخی اقلام مصرفی به حداقل یک نفر ایرانی که در فهرست سیاه دولت ایالات متحده قرار داشته، اذعان کرده است. کاخ سفید این فرد و برخی نهادهای دیگر ایرانی را به ارتباط با تروریسم متهم کرده است.
آمازون در گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ خود که دیروز منتشر شد، تصریح کرده که اقلام مصرفی به ارزش حدود ۳۰۰ دلار را به یک ایرانی فروخته که طبق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به علت ارتباط با تروریسم تحت تحریم کاخ سفید بوده است.
در گزارش دیگری مربوط به ماه فوریه که آمازون منتشر کرده، اعلام شده که این شرکت اقلامی به ارزش ۱۳۰۰ دلار را به فرد دیگری که با اتهامی مشابه تحت تحریم کاخ سفید بوده، فروخته است. هنوز مشخص نیست آیا افراد ذکرشده در این دو گزارش یک نفر بوده اند یا خیر. در حال حاضر دو وزارتخانه بازرگانی و خزانه داری آمریکا در حال تحقیق در این زمینه هستند تا در صورت اثبات تخلف آمازون جریمه هایی علیه این شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی وضع شود. آمازون در واکنشی اعلام کرده که در این زمینه همکاری های کاملی را به عمل می‌آورد.
فروش اقلام یاد شده در یک بازه زمانی بین ژانویه سال ۲۰۱۲ تا ژوئن سال ۲۰۱۷ صورت گرفته است. قبلا آمازون اقلام مصرفی به ارزش ۲۴۷۰۰ دلار را به یکی از سفارتخانه های ایران و اقلامی به ارزش ۸۱۰۰ دلار را به افرادی در ارتباط با سفارتخانه های ایران فروخته بود. به دنبال افشای این موضوع آمازون اعلام کرد از فروش کالا به حساب های مرتبط با سفارتخانه ایران و افراد یاد شده در آینده خودداری خواهد کرد.

 

🌐منبع خبر: پایگاه خبری فناوران