خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » دولت الکترونیکی و همراه هفته آینده افتتاح می شود

دولت الکترونیکی و همراه هفته آینده افتتاح می شود

در حالی که قرار بود دولت الکترونیکی اسفندماه با حضور رییس جمهور افتتاح شود، وزارت ارتباطات اعلام کرد این طرح همراه با دولت همراه بالاخره هفته آینده افتتاح خواهد شد.
بعد از اعلام افتتاح فاز نخست دولت الکترونیکی و دولت همراه در هفته آینده از سوی وزیر ارتباطات، روز گذشته جلسه ای به منظور هماهنگی میان دستگاه های اجرایی کشور برای ارایه خدمات الکترونیکی در قالب دولت الکترونیکی و همراه با حضور وزیر ارتباطات، رییس سازمان فناوری اطلاعات و نمایند گان دستگاه های اجرایی برگزار شد.
در این جلسه محمود واعظی با بیان اینکه دولت الکترونیکی و همراه مربوط به یک یا چند وزارتخانه نیست و همه دستگاه ها در آن شریک هستند، گفت: اگر هر کدام از دستگاه ها و سازمان ها در دولت الکترونیکی فعال نباشند، بخشی از مردم از خدمات محروم می شوند.
وی افزود: ابتدا می خواستیم دولت الکترونیکی را به صورت مجزا افتتاح کنیم و با تاخیر چند ماهه دولت همراه نیز تکمیل و افتتاح شود؛ اما از آنجا که امروز با تغییر شیوه زندگی، مردم می خواهند بدون مراجعه به مکان و زمان مشخصی در هرجایی امور خود را انجام دهند، تصمیم گرفتیم با انجام کارها و هماهنگی های فشرده و شبانه روزی تا هفته آینده زیرساخت دولت همراه را نیز به افتتاح برسانیم؛ چراکه به نفع مردم است که ارایه خدمات در بستر قابل دسترسی تلفن همراه در سراسر کشور باشد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت هایی که در دولت یازدهم انجام گرفته، بعد از چند ماه خدمات کامل تر و پیشرفته تری در بستر دولت الکترونیکی و همراه ارایه می شود، گفت: افتتاح دولت الکترونیکی آخر خط نیست؛ بلکه شروعی برای تکمیل یک کار بزرگ و بازآفرین دولت است.
واعظی مفهوم دولت در دنیا را با دولت در ذهن عده ای متفاوت دانست و گفت: وقتی در دنیا می گویند دولت ایران، منظور آنها فقط قوه مجریه نیست و در دولت الکترونیکی هم فقط منظور قوه مجریه نیست و قوه مقننه و قوه قضاییه نیز شامل آن می شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی و اقدامات فشرده و تشکیل کارگروه هایی تمام کارهای لازم را برای افتتاح با دقت جلو ببرند، افزود: ایجاد دولت الکترونیکی یکی از وعده های رییس جمهوری در ایام انتخابات برای جلوگیری از فساد و تبعیض بود که همواره مورد تاکید ایشان قرار داشت و اینک با اقدامات وسیعی که از سوی دستگاه های مختلف انجام شده، این آمادگی وجود دارد که با همدلی و باور اینکه دولت الکترونیکی فقط از آن یک وزارتخانه یا دستگاه و سازمان نیست و متعلق به کل حاکمیت محسوب می شود، در هفته آینده اقدام به افتتاح فاز اول دولت الکترونیکی و همراه کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد که با همگرایی ایجادشده در دستگاه های اجرایی و زیرساخت هایی که با سرمایه گذاری گسترده وزارت ارتباطات فراهم شده،  فازهای بعدی دولت الکترونیکی و همراه نیز با خدمات متنوع در دسترس مردم و تمام کسب و کارها قرار گیرد.