خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » حمله هکرهای روسی به بخش‌های انرژی و مخابراتی انگلستان

حمله هکرهای روسی به بخش‌های انرژی و مخابراتی انگلستان

بنابر اظهارات یکی از مدیران سازمان امنیت سایبری انگلستان، هکرهای روسی در طول سال گذشته، بارها به بخش‌های انرژی، رسانه و مخابراتی این کشور حمله کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از CNBC، سیاران مارتین – مدیر ارشد اجرایی سازمان ملی امنیت سایبری انگلستان – روز چهارشنبه در لندن اظهار کرده است که شماری از هکرهای روسی در طول سال گذشته به بخش‌های مخابراتی، رسانه و انرژی کشور انگلستان حمله کرده‌اند. البته این مقام امنیت سایبری از انتشار و بیان اطلاعات و جزییات دقیق‌تر در این باره خودداری کرده است.
این بیانات در ادامه و تایید سخنان ترزا می – نخست وزیر انگلستان – بود که روز دوشنبه هفته گذشته روسیه را به مداخله در امور سیاسی دیگر کشورها و حمله سایبری و دستکاری سیستم‌های رای‌گیری در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۱۶ متهم کرده بود. این در حالیست که روسیه هرگونه اتهام مداخله در امور سیاسی کشورها و همچنین انجام حملات سایبری را رد می کند.
سازمان امنیت سایبری انگلستان (NCSC) که زیرمجموعه ای از آژانس اطلاعات (intelligence agency) این کشور است، از سال گذشته تاکنون مسئولیت بررسی و پیگیری حملات سایبری و حفاظت از اطلاعات و امنیت سایبری کشور انگلستان را بر عهده دارد.
مارتین در ادامه اظهارات خود افزود:” بنده با اطمینان کامل می گویم که رد پای روسیه در حملات سایبری اخیر یک سال گذشته مشاهده شده است و این حملات بخش های مختلفی از کشور مثل رسانه، زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطات، فناوری و همچنین انرژی انگلستان را تحت تاثیر قرار داده است”.
این آژانس از همکاری با شرکای بین المللی خود در زمینه صنعت و جامعه شهری و مدرن نیز برای جلوگیری از حملات سایبری روسیه خبر داده است.
اخبار و گزارش‌های بسیاری درباره حملات سایبری هرروزه از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و این امر برای امنیت سایبری کشورهای جهان زنگ هشدار بزرگی محسوب می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی است که رکورد حملات سایبری در سال آینده میلادی ۲۰۱۸ شکسته خواهد شد.
در سال گذشته میلادی سازمان‌ها و شرکت های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی بسیاری در سراسر جهان تحت تاثیر حملات سایبری متحمل خسارات و هزینه های جبران ناپذیر بسیاری شده اند و اطلاعات محرمانه و خصوصی بسیاری از شهروندان و سازمان ها نیز به سرقت رفته و افشا شده است.

🌐منبع خبر: ایسنا