خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » رشد سریع استارتاپ‌ها در ایران/ توسعه کسب و کارهای نو

رشد سریع استارتاپ‌ها در ایران/ توسعه کسب و کارهای نو

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه کسب و کارهای اینترنتی و نو تاکید کرد و گفت: رشد استارتاپ‌ها نیازمند تقویت زیرساخت‌های قانونی و فنی است.
سیدحسن حسینی شاهرودی درباره توسعه کسب و کارهای اینترنتی و نو، اظهارداشت: طبق گزارش ها، بخش قابل توجهی از تجارت جهانی در حوزه فنآوری اطلاعات بوده و در این راستا استارتاپ ها با توسعه قابل قبولی در چند سال گذشته همراه بوده‌اند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رشد استارتاپ ها به صورت ماهانه بوده که این نکته مهمی است چرا که با توجه به ظرفیت نیروی انسانی تحصیل کرده می توان در این زمینه بیشتر پیشرفت کرد.

توسعه استارتاپ‌ها نیازمند توسعه زیرساخت‌ها

حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم حمایت وزارت ارتباطات از توسعه استارتاپ ها تصریح کرد: کسب و کارهای اینترنتی و نو یک حوزه فرامرزی و بین المللی محسوب می شود و می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.
وی در ادامه گفتگو با خانه ملت تصریح کرد: در فضای اینترنت جوانان تحصیل کرده کشور می توانند به تمامی جهان خدمات ارائه کنند و درآمد کسب کنند البته انجام این مهم نیازمند توسعه زیرساخت‌هایی است.
حسینی شاهرودی ادامه داد: مجلس این آمادگی را دارد تا زیرساخت های قانونی توسعه کسب و کارهای اینترنتی و نو را در چارچوب سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی فراهم کند تا از محل اقتصاد نوآورانه و دانش بنیان زمینه رشد بیشتر تولید ناخالص ملی فراهم شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع تدوین طرح جامع اقتصاد دانش بنیان از موارد مهمی است که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در قالب کمیته اقتصاد دانش بنیان در حال رسیدگی است.

🌐منبع خبر: ایبـِنا