خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » استفاده از فناوری تشخیص چهره آیفون ایکس توسط یک بانک انگلیسی و استرالیایی

استفاده از فناوری تشخیص چهره آیفون ایکس توسط یک بانک انگلیسی و استرالیایی

بانک استرالیایی Commonwealth Bank نخستین بانک این کشور است که به مشتریان امکان دسترسی به حسابشان را با استفاده از  فناوری تشخیص چهره Face ID آیفون ایکس داده است.
البته پیش از استرالیا و در انگلستان هم، بانک خرده‌فروشی فرست دایرکت (First Direct) اولین بانکی بود که با ورود محصول جدید اپل، آیفون ایکس، به بازار تمام اپلیکیشن‌هایش را با فناوری تشخیص چهره اپل سازگار کرد.
اپل مدعی است که نمی‌شود به جای چهره واقعی فرد، با عکس و یا زدن ماسک، این فناوری را گول زد و این تشخیص چهره به اندازه کافی هوشمند است که حتی با وجود کلاه و یا ریش، بتواند کاربر را شناسایی کند.
اپل در زمان رونمایی از این محصول جدیدش گفت که میزان خطا و اشتباه در فناوری تشخیص چهره Face ID یک در میلیون است و این در حالی است که این میزان خطا در فناوری Touch ID یک در ۵۰ هزار است.
پیت استیل مدیر اجرایی بخش دیجیتال بانک Commonwealth می‌گوید: «مشتریان ما حدود ۳۰ میلیون بار در ماه برای ورود به اپلیکیشن‌های بانکی از اثرانگشت خود استفاده می‌کنند.توسعه این قابلیت به تشخیص چهره بخشی از فعالیت رو به جلوی ما برای ارائه تجربه بانکداری آسان، امن و رضایت‌بخش‌تر به مشتریانمان است.»
ارائه فناوری Face ID تنها بخشی از کار است و بانک‌ها برای اینکه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید صفحه نمایش تلفن‌های آیفون ایکس سازگار باشند، بایستی بازطراحی سایت خود روی تلفن‌های همراه را هم در برنامه کاری‌شان قرار دهند.
در همین راستا فرست دایرکت اپلیکیشن موبایلی خودش را بهینه‌سازی کرده تا به مشتریانی که آیفون ایکس دارند، بتواند تجربه کاربری یکپارچه‌ای ارائه دهد.

 

منبع خبر: راه پرداخت