خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » طلای دیجیتال قیمت بیت‌کوین را زمین زد

طلای دیجیتال قیمت بیت‌کوین را زمین زد

افزایش اختلاف صرافی‌ها بر سر حمایت یا عدم حمایت از بیت کوین طلا، باعث افت قیمت بیت کوین شد.
به گزارش بلومبرگ انگلیسی، به دنبال فراگیر شدن خبر منشعب شدن بیت کوین طلا یا همان بیت کوین گلد و قرار گرفتن آن در سبد ارزهای رمزنگار، قیمت بیت کوین تحت‌الشعاع قرار گرفت و روند نزولی به خود گرفت.
در همین حال هر واحد بیت کوین با ۳.۶ درصد کاهش به ۵ هزار و ۶۹۹ دلار رسید؛ اما در مجموع ارزش بیت کوین در ماه جاری میلادی همچنان ۳۷ درصد و از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۹۹ درصد رشد نشان می‌دهد.
از سویی دیگر یکی از دلایل روند نزولی اخیر بیت کوین  به دو دسته شدن صرافی های بیت کوین برای حمایت یا عدم حمایت از بیت کوین طلا و نیز ایجاد اندک نابسامانی در بازار بیت کوین بر می‌گردد.
همچنین این کاهش قیمت بیت کوین حاکی از آسیب‌پذیری آن در مقابل بیت کوین طلا است. در حال حاضر توسعه دهندگان بیت کوین با چالش به روز کردن پروتکل این ارز رمزنگار با هدف تسریع بخشیدن تراکنش های آن روبرو هستند و عدم رسیدن به اجماع در میان آنها می تواند تهدیدی برای این ارز دیجیتالی باشد؛ یعنی گروهی خواهان کوتاه کردن زمان تراکنش آن هستند و گروهی دیگر نظری مخالف دارند.

بر اساس سایت بیت کوین گلد، در اختیار داشتن بیت‌کوین طلا  نیازی به سخت افزار ویژه ای بمنظور تصاحب این دارایی دیجیتالی وجود ندارد؛ این در حالی است که داشتن بیت کوین مستلزم داشتن یک برنامه خاص با نام ASIC است و به طور کل کاربران بیت کوین طلا می توانند با داشتن کارت گرافیکی بازی استاندارد این ارز رمزنگار را در اخیتار داشته باشند.

بر پایه این گزارش، در ابتدا فقط بیت کوین پا به عرصه ارزهای رمزنگار گذاشت و بعداز آن بیت کوین نقد و در حال حاضر بیت کوین طلا از آن منشعب شده‌اند و انتظار می رود در آینده بیت‌کوین‌های جدیدتری منشعب شوند.

 

🌐منبع خبر: ایبنا