خانه » اخبار و اطلاعیه‌ها » لاگارد: نادیده گرفتن بیت‌کوین کار عاقلانه‌ای نیست

لاگارد: نادیده گرفتن بیت‌کوین کار عاقلانه‌ای نیست

کریستین لاگارد مدیر صندوق بین‌المللی پول به بانکدار‌های مرکزی هشدار داد که ارز بیت‌کوین روزبه‌روز در حال رشد و افزایش است و باتوجه به اینکه این ارزها درحال افزایش پذیرش و جذب هستند، بنابراین نباید آن‌ها نادیده و دست‌کم گرفت.
لاگارد در صحبت‌هایش گفت که ارزهای دیجیتالی ممکن است رقیب سرسختی برای ارزهای موجود در کشور به حساب آیند و بهترین کاری که بانکدارها می‌توانند در این‌باره انجام دهند این است که سیاست‌های پولی مؤثری را اجرا کنند و همچنین پذیرای ایده‌ها و تقاضاهای جدید هم باشند.
لاگارد در صبحت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که ارزهای دیجیتالی به‌زودی جایگزین ارزهای موجود در کشور نخواهند شد و معتقد است که ارزی مانند بیت‌کوین هنوز به آن کمال و بلوغ لازم نرسیده است و به دلیل همین عدم رشد و بلوغ کافی، ریسک‌پذیری بالا و همین‌طور عدم مقیاس‌پذیری فناوری‌های پایه، نمی‌توان به این زودی‌ها شاهد جایگزینی ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی بود.
با این وجود، مدیر صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که ارزهای دیجیتالی همچنان به رشد و پیشرفت بیشتر خودشان ادامه خواهند داد و درست مانند اینترنت، می‌توانند به‌سرعت خودشان را وارد افکار و زندگی افراد کنند. به همین دلیل هم بانکدارای اصلی نباید هرگز این تکنولوژی را نادیده یا دست کم بگیرند.
لاگارد در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید: «در مدت زمانی نه‌چندان دور، کارشناسان معتقد بودند که کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و تبلت‌ها هم به هیچ کاری نمی‌آیند، به همین دلیل می‌گویم که ممکن است نادیده گرفتن ارزهای مجازی کار چندان عاقلانه‌ای نباشد.»
کریستین لاکارد در ادامه صحبت‌هایش به افراد شناخته‌شده‌ای اشاره کرد که با قدرت بیت‌کوین و زنجیره بلوک آشنایی کامل داشتند؛ هرچند هستند کسانی که هنوز جزو مخالفان بیت‌کوین به حساب می‌آیند و آن را محکوم به شکست می‌دانند. برای مثال افراد مانند جیمی دایمن مدیرعامل بانک JPMorgan و جردن بلفورت که به‌عنوان گرگ وال استریت شناخته می‌شود، بیت‌کوین را تنها یک کلاهبرداری می‌دانند. اخیرا هم کشور چین جذب سرمایه اولیه ازطریق ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO) و تجارت بیت‌کوین را به‌کل ممنوع کرد.
هرچند که این نظرات و اتفاقات منفی هیچ آسیبی به موجودیت بیت‌کوین نمی‌زند و برای هر اتفاق ناخوشایندی، اتفاق مثبتی هم وجود دارد. برای مثال کشور ژاپن ۱۱ صرافی بیت‌کوین را راه‌اندازی کرد و به‌عنوان هاب بیت‌کوین آسیا شناخته شد.
به‌نظر می‌رسد که علی‌رغم فشارهای شدیدی که در این رابطه وجود دارد، عشق به بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده با سرعت بیشتری میان افراد در حال افزایش است.

 

منبع خبر:
🌐: Bitcoin
🇮🇷: راه پرداخت